Spojení hodinek a automobilů je snad to nejpřirozenější. Bez aut bychom nevěděli, jak se ten čas vleče, a bez hodinek bychom nevěděli, jak letí. Vybrali jsme napoprvé dva německé příklady zajímavého spojení hodinářů a výrobců automobilů. A zároveň vám představíme další výrobce hodinek, které zřejmě neznáte - Bavarian Crono Technologgy a Audi.

Audi slaví 100 let

Doslova legendou ve světě čtyř kol je bezesporu Brouk, tedy Volkswagen Beetle. Tohle jméno dal vozu The New York Times v článku z 3. 7. 1938, když psal o testování funkčních modelů nového německého lidového vozu. Celkem se jich nakonec vyrobilo 20 600 000. Je to tedy vskutku legenda. No a svým způsobem jim nový život vdechli Elizabeth a Eckerhard Franzovi z bavorského Hirschwaldu, kteří ve své malé firmě Bavarian Crono Technologgy přenesli rychloměry osmi zásadních modelů Brouka na  číselníky. A to do nejmenších detailů, samozřejmě se všemi změnami, které daný model Beetlu přinesl na svém rychloměru. Je to kouzelná řada Classic Cronos s quartzovými strojky Ronda, o průměru pouzdra 37 mm, za ceny kolem 150 euro.

Beetle z roku 1949 a jeho dvojnik

Rychloměr z 1968 a odpovídající hodinky

Slaví 100 let

Možná není tak přesné hovořit o sto letech Audi, ale v každém případě, vezmeme-li v potaz předchůdce značky se čtyřmi kruhy (ať už Auto Union nebo další), je důvod k oslavám. Sto let slaví Audi stovkou mimořádných chronografů Audi Centennial Timepiece. Celkem 36 kusů je v platině a 65 v pouzdře z bílého zlata. Je tedy přirozené, že mluvíme o cenách 24 900 € a ve zlatě 14 900 €.

Návrh hodinek Audi

Ještě jedno omezený počet a použití drahých kovů na pouzdro prozrazuje – hodinářskou stránku věci si vzala na starost špičková značka. Mnichovská firma Chronoswiss. Jestliže design číselníku je odvozen od závodního vozu Type C Grand Prix z roku 1930, pak strojek je kalibru C 125 s patentovaným systémem jedné korunky s vnitřním tlačítkem, které ovládá regulátor s funkcemi chronografu. Hezká oslava.

Model Audi vyrábí Chronoswiss